Divine Digestion & Bullying Prevention

  Good morning everyone! Mondays ... isn't it the supreme love/hate relationship day ? Yesterday I watched a tv show which ...


Good morning everyone! Mondays ... isn't it the supreme love/hate relationship day ? Yesterday I watched a tv show which is very popular here in France and they always have an interview of someone at the very end. Yesterday evening was about a bullied girl, telling her story to the camera. We were having dinner and every one was carefully listening to what the girl said. Beaten on the bus, threatened on the internet, depressed and suicidal, bullied by almost 30 people each day.... This seriously brought me to tears. I never realized how hard my early years were, and listening to this girl I realized our story were so similar!! So never shut up when people get mean at you. You are human and you are worth it! I pray god for bullying to stop, and stop destroying people's lives. That's an experience in life I will never forget, and that will always hurt me in a way. So if you are concerned, if you realize you're being mean to someone, or you can't stand being mistreated, please call associations. Young people often run them, and you can be heard and understood for real, be you, and relax from this painful world a moment.

On a happier note, above is my new addiction! I LOOOOOOOOOVE Clipper Teas, the packaging is just so cute, the description on the pack is always funny, and the smell is on point! I bought some "Divine Digestion", with two mints and fennel. You just feel extra good afterwards! So I deeply recommend it, 2 cups a day should really help you digest and feel energized! ♥

//Bonjour tout le monde! Lundi... Dur dur non? Hier j'ai regardé une émission que beaucoup connaissent car populaire chez nous, et ils passent toujours une interview en fin d'émission. Hier c'était une fille harcelée au collège, qui racontait son histoire à la caméra. On était entrain de diner et tout le monde écoutait religieusement ce qu'elle disait. Battue dans le bus, menacée sur internet, dépressive et suicidaire, harcelée par presque 30 personne chaque jour..... Cela m'a fait monter les larmes comme jamais! Je n'ai jamais réalisé à quel point mes jeunes années on été difficiles, en tout cas je n'ai jamais craqué.  En l'écoutant je me suis rendu compte qu'on avait vécu la même histoire!! Ne vous taisez jamais si des gens vous blessent. Vous êtes humains, vous avez de la valeur! Je prie chaque jour que ce phénomène cessent et arrête de détruire des vies. C'est un passage de ma vie que je n'oublierai jamais et qui d'une certaine manière me fera toujours du mal. Donc si vous vous sentez concernés, si vous vous rendez compte que votre comportement est méchant ou si vous subissez ce genre d'agression,  faites appel à une association. C'est souvent géré par des jeunes qui vous écouteront et vous comprendront, vous pourrez enfin être vous-même et vous mettre à l'abri de ce monde pendant un moment.

Sur une note plus joyeuse, ma nouvelle addiction! J'adore Clipper Teas, le packaging est juste trop beau et les descriptions sont drôles, la saveur est parfaite! J'ai pris le "Divine Digestion" aux deux menthes et fenouil. Quelle sensation de légèreté! Je vous recommande vivement deux tasses par jour, ça aide vraiment à digérer et à se sentir plein(e) d'énergie!

You Might Also Like

0 commentaires