Do You Even Jillian Michaels ?

On Sunday nights, I feel ready to go to the war and be the best soldier. So I usually plan a lot for Mondays (especially when I spent my wee...

On Sunday nights, I feel ready to go to the war and be the best soldier. So I usually plan a lot for Mondays (especially when I spent my weekend trying new recipe for you guys) and today was one of this day. I've came across a few of Jillian Michaels' videos up on youtube and had a closer look at it  because I need to set myself a mid-term goal ! As the videos are free on Youtube, I decided to give her "30 Day Shred" a try !

The session last about 25-30 minutes and you go for 10 days of level 1, 10 days of level 2 etc... until reaching the 30 days. Don't let yourself be fooled: even if you call yourself "fit",you might be surprised by the no-rest, up tempo method used by Jillian. Don't even think of grabbing 15kg dumbells! Go light, because you will be sucking wind in no time. I've been really challenged because I'm used to lifting session when the effort is short and you have some rest right after. I took a good 15 min break, the necessary time to catch my breath and drink water, before I went for a power walk/urban workout (and got my shins hurt).

I have searched for review of JMs' "challenge" among blogs and instagram posts, and everybody says it takes about 4 days for your body to feel stronger in the level 1, and it has all the benefits of a private session. You feel cheared up by JM and her friends, and leaves you with the rewarding fatigue of a full-assed cardio session!

//Les Dimanche soir, je me sens prête à partir en guerre et être le meilleur soldat. Du coup, j'en prévois énormément pour le Lundi (surtout quand j'ai passé le weekend à tester des recettes pour vous, les gars!), et aujourd'hui n'a pas échappé à la règle. Je suis tombée sur quelques unes des vidéos de Jillian Michaels sur Youtube et j'y ai regardé de plus près car j'ai besoin d'un objectif moyen terme! Les vidéos étant gratuites, j'ai tenté ma chance avec "30 Day Shred" !

La session dure environ 25-30 min et vous faites 10 jours de niveau 1, puis 10 de niveau 2 etc.... jusqu'à atteindre 30 jours. Ne vous laissez pas avoir: si vous vous trouvez sportive, vous serez surprise par la méthode utilisée par Jillian, sans repos et très rapide! Ne pensez même pas à utiliser des haltères de 15 kg! Allez-y léger, vous serez essoufflées en un rien de temps. Ca m'a vraiment demandé de l'effort car je suis habituée aux sessions de poids avec du repos. J'ai eu besoin d'environ 15 min de pause, le temps de reprendre mon souffle et de boire de l'eau, avant d'aller faire mon power walk/ entrainement urbain (et de me blesser les tibias).

J'ai cherché des avis sur ce "challenge de JM sur les blogs et instagram, et tout le monde s'accorde à dire qu'il faut 4 jours pour se sentir plus à l'aise dans l'entrainement niveau 1, et cela a tout les bénéfices d'une session privée. Vous vous sentez encouragée par JM et ses copines, et vous finissez avec la fatigue gratifiante d'une session cardio réussie!




You Might Also Like

0 commentaires