CLEAN FATS LOLLIES

One thing I'm really looking forward to learn to cook are protein balls and protein sancks in general. I love finding h...






One thing I'm really looking forward to learn to cook are protein balls and protein sancks in general. I love finding healthy combination that taste as good as they're healthy! Last time I posted about a cooking fail I had... safe to say reality doesn't always match my expectations! But this time, I can promise a bomb of healthy fats packed in sweet soft lollies dipped in chocolate ♥

 - I mixed a Weetabix, about 25grs of All Brans, 30 grs of powdered almonds and 30grs of powdered hazelnuts. And mix, and mix. (at this step you can add protein powder if wanted)
 - I added a few drops of vanilla extract, a big spoon of peanut butter (organic) and 50ml of coco milk. And mixed again.
 - I formed balls in the palm of my hands, about a dozen
 - I melted dark chocolate and dipped the balls into it, then covered the lollies with coconut flakes

Tada! Now you can put in freezer for a few minutes to eat on the go or let it cold slowly :) Amazingly good and packed with so many healthy fats, magnesium, protein ! Easy to guess what our snack will be tonight while watching the UEFA finale! ... *Go France!*

// Une chose que je voudrais réellement apprendre à cuisiner, ce sont toutes ces proein ball et autres snacks protéinés. J'adore trouver des combinaisons équilibrées dont le goût est aussi bon que les bienfaits! La dernière fois, j'ai fait un post sur une recette que j'ai ratée... C'est clair que la réalité n'est pas toujours celle que j'ai envisagée! Mais cette fois, je vous promet une bombe de bons gras contenus dans des sucettes chocolatées ♥

 - J'ai mélangé un Weetabix, 25grs de All Brans, 30grs de poudre d'amandes et 30grs de poudre de noisette. Et j'ai mélangé, e mélangé. (à cette étape vous pouvez ajouter un peu de protéine en poudre)
 - J'ai ajouté quelques gouttes d'extrait de vanille, environ 50ml de lait de coco et une grosse cuillère de beurre de cacahuète bio. Et j'ai mélangé encore.
 - J'ai fromé des boules au creux de ma main, environ une douzaine.
 - J'ai fait fondre du chocolat noir et j'ai plongé les sucettes dedans, puis j'ai saupoudré de noix de coco rapée

Voilà! Maintenant vous pouvez les mettre au freezer quelques minutes pour les manger sur le pouce ou les laisser refroidir tranquillement :) Un délice, et plein de bon gras, de magnésium, de protéines! Facile de deviner ce qu'on va snacker devant la télé pour la finale de l'UEFA ! .... *Allez la France!*

You Might Also Like

0 commentaires