ON A GOOD TRACK

Yay! What a very good day it's been today! Sunny weather, thankful mood and peaceful confidence. The perfect combo to hav...






Yay! What a very good day it's been today! Sunny weather, thankful mood and peaceful confidence. The perfect combo to have a productive day. I realise I enjoy my job so much ! It may have nothing to do with fitness, it's also about helping one another and helping our clients and it's very grateful to put a smile on the face of the people you talk to !
I am also more confident and focused than ever during my workouts - I appear to write it very often _ I have 'fitness downs' too where I don't feel strong enough to lift more than usual or have something else in mind that prevents me to be connected with myself. But really, these last couple of months I have seen incredible changes in my way of thinking that are more healthy and more dedicated than before. My diet is more regular, and not with very up and very down moments, my training is still separated in zones, but intra-workout structure is defined too. It is important to put things into perspective and realize that this journey is so much about ourselves, we kinda lose the aim at a certain moment : strive for happiness and health. We rush into workouts to crush fat and explode muscles as if we were in a hurry. It takes time though; to be honest, it takes life. Why not take a second during the run to wath the birds? Perception is the word I live by these days, remembering things are not as we see, but what our brains make of it. I train my brains to live happy, to eat happy, to think by itself happy. I have decided to mold myself into the happiest person ever!
The pictures above are from a session I made a few days ago with almost no weights to remember what 'exercise' is in the first place. Back to basics, simple moves, and a really good meeting with myself!

// Yes! Quelle super journée ça a été! Journée ensoleillée, sentiment de reconnaissance et confiance paisible. Le combo parfait pour une journée productive. Je réalise que j'aime tellement mon travail!Cela n'a peut-être rien a voir avec le fitness, il s'agit aussi d'entraide et d'aider nos client, et c'est toujours très plaisant de voir un sourire s'afficher sur le visage des gens à qui l'on parle !
Je suis aussi plus confiante et plus efficace pendant le training - j'ai l'impression de dire ça tout le temps- j'ai des hauts et des bas aussi, où je ne me sens pas assez forte pour pousser lafonte plus que d'habitude ou j'ai quelque chose d'autre en tête qui m'empêche de me concentrer. Mais vraiment, ces derniers mois je sens une nette progression dans ma manière de penser, beaucoup plus saine et dédiée qu'avant. Mon régime est plus régulier, et pas avec des hauts et des bas, mon entrainement est toujours séparé en zones, mais une structure intra-entrainement est aussi définie. Il estimportant de remettre les choses en perspective parfois, et de réaliser que ce voyage est tellement axé sur nous-même que nous en perdons parfois de vue l'objectif : viser le bonheur et la santé. On se dépèche à s'entrainer pour défoncer la graisse et s'exploser les muscles comme si on était préssés. Ca prend du temps pourtant; pour être honnête, ça prend une vie. Pourquoi ne pas prendre une seconde pendant une course pour regarder les oiseaux? La perception, c'est mon créneau depuis quelques temps, se rappeler que les choses ne sont pas telles qu'on les voit, mais telles que notre cerveau les interprète. J'entraine mon cerveau à vivre heureux, à manger heureux, a penser heureux. J'ai décidé de me mouler en la personne la plus heureuse du monde!
Les photos au dessus sont d'une session que j'ai faite il y a quelques jours presque sans charges pour me rappeler de ce que 'fitness' signifie en premier lieu. Retour aux bases, mouvements simples, et une vraie bonne rencontre avec moi-même!

You Might Also Like

0 commentaires