My Diet Diary / What I Eat in 1 Day

Hi peeps!! Finally here's my post about what I daily eat. I have a diet to follow, as I have some acid reflux so...








Hi peeps!! Finally here's my post about what I daily eat. I have a diet to follow, as I have some acid reflux so I must really pay attention to what I eat. So basically, here's how my days ar set up

6 am : coffee and supps (then cardio and strength workouts)
9 am : eggs and bacon, some fruits
11 am : a protein bar (my favorites are +BULK POWDERS™  )
2 pm : a 2 scoop protein shake (whey or casein)
4 pm: a fruit -preferably a banana- with peanut butter
7 pm : approximately 200 gr of meat/fish with veggies or complex carbs (quinoa, bulgur...)
9 pm : some grapes (and a chocolate bite ♥)

This is what works for me, and even if it doesn't seems like a lot, it's mainly about fat and protein. I must not put on weigh and have a slow metabolism so  it's enough for me. I also drink 2/3 L of water a day, some BCAAs. And as I have a non-stop job I eat in small amounts several times a day to avoid binging if I starve for 7 hours straight ;) I think diet is the most important part of the journey, and shouldn't feel like restricting, you should really enjoy it and imagine colorful original plates!!

// Coucou!! Finalement le voici, ce post sur ce que je mange! J'ai un régime imposé, car j'ai beaucoup de reflux gastriques et donc je dois faire attention. Donc voici comment mes journée sont construites:

6 h : un café, suppléments ( et après cardio et entrainement)
9 h: oeufs et jambon, quelque fruit
11 h : une barre protéinée (mes préférées sont +BULK POWDERS™ )
14 h : un shake de deux dose (whey ou caséine)
16 h : un fruit -une banane de préférence- et du beurre de cacahuète
19 h : environ 200gr de viande/poisson, avec des légumes ou glucides lents (quinoa, boulgour...)
21 h : du raisin ( et un carré de chocolat ♥)

C'est ce qui fonctionne pour moi, et même si cela ne parait pas beaucoup, c'est principalement du gras et des protéines. Je ne dois pas prendre de poids et j'ai un métabolisme lent donc c'est assez. Je bois aussi 2/3 L d'eau par jour et un peu de BCAAs. Comme mon travail est non-stop, je mange des petites portons plusieurs fois par jour pour ne pas me jeter sur la bouffe en rentrant après 7h de boulot ;) Je pense que l'alimentation est la partie la plus importante du voyage, et vous ne devriez pas avoir l'impression de vous restreindre. Il faut vraiment apprécier, être imaginatif pour se faire des petits plats colorés et originaux!!

You Might Also Like

0 commentaires