My Love For Back / 3 Best Moves

Training backside is my all time favorite, as it's composed of many mucles I find it pretty cool to work it. I feel so powerfu...




Training backside is my all time favorite, as it's composed of many mucles I find it pretty cool to work it. I feel so powerful afterwards!  And I've always found it beautiful on both man and woman!
I love training it and I have three that I consider the bests

Barbell row - it's a great explosiveness exercise that works the whole back musculature. I do 4x8 @ 37kg
Regular Deadlift - this one is perfect to work your lower back (lombars) . I do 4x12 @ 47kg
Lat pulldown - To grow your lats and get a beautiful V-shape . I do 3x20 with a resistance band

Those three exercises altogether, with push ups and other exercises (which works your back as secondary muscles) can really get you a lean, well built back! No need of a gym, invest some bucks in free weights instead and you are ready to go ;)

// L'entrainement du dos est mon préféré depuis toujours, c'est composé de tellement de groupes musculaires que je trouve ça super pour bien bosser. Je me sens puissante après ça! En plus, j'ai toujours trouvé ça joli, sur un homme ou une femme, d'avoir un dos bien travaillé. Voici mes trois exercices de base pour un super dos!

Tirage de barre - super pour l'explosivité, ça travaille l'ensemble du dos. Je fais 4x8 à 37kg
Soulevé de terre - Parfait pour les lombaires. je fais 4x12 @47kg
Lat pulldown - parfait pour les muscles latéraux, et avoir cette forme en V. Je fais 3x20 avec une bande résistante

Ces trois exercices ensembles, associés à des pompes ou autres exos ( qui bossent le dos entant que muscle secondaire) peuvent vraiment vous faire un dos fin et musclé! pas besoin de salle de sport, investissez dans quelques kg de fontes et vous êtes prêts à faire des merveilles !

You Might Also Like

0 commentaires