CHRISTMAS SPICY WINE / RECETTE DE VIN CHAUD ♥

Hey you! I've been writing a lot of posts recently with absolutely no link to fitness. But well, fitness isn't always  a...




Hey you! I've been writing a lot of posts recently with absolutely no link to fitness. But well, fitness isn't always  about sports bra and protein powder and gym equipments, it's also about finding baance in a life that sometimes gets complicated! Don't worry though, now I am in holidays I will try and bring you the best concerning fitness!

So yesterday I did some spicy wine to sip during the movie, it's very popular here and really have a taste of Christmas. It was the first time I did it myself and really, I am proud cause it's close to what I already had in the past years. It's hot, makes you feel comfortable and leaves you with a smile (but have it moderation, wine is still wine!) Here's the recipe and I really recommend it when you're having friends or family during winter, good Christmas vibes only!
- a bottle of good french red wine 
- 1/6 diced orange with skin
- 1/4 diced lemon with skin
- 50gr brown sugar
- 1 tablespoon of mixed spices ( ginger, bergamot, cinnamon, clove)
Throw everything in a pan on high heat, once it boils let on low heat for about 20 minuts. Serve hot, enjoy ♥


Coucou vous!  Et bien, pas mal de posts ces derniers temps, mais aucun en lien avec le fitness!
 Mais bon, fitness ne veut pas uniquement dire soutif de sport, protéine en poudre et équipement de gym! C'est aussi trouver l'équilibre dans une vie qui devient vite compliquée! Mais ne vous en faites pas, je suis en vacances et je vais vous apporter ce que j'ai de meilleur niveau entrainement mes loulous!

Hier soir j'ai fait du vin chaud que vous connaissez peut-être, c'est très populaire et ça sent bon Noël! C'était la première fois que j'en préparais et je suis super fière de moi, puisque niveau goût ça ressemble beaucoup à ceux que j'ai déjà pu gouter ! C'est chaud, ça fait du bien au bidon, et ça vous colle le sourire (mais avec modération attention, ça reste du vin!) Voici la simplissime recette que je vous recommande vivement! entre amis ou en famille, réchauffez-vous les papilles!
- une bouteille de bon vin rouge
- 1/6 d'orange en dés, avec la peau
- 1/4 de citron en dés avec la peau
- 50gr de sucre roux
- 1 cuillère à soupe de mélange quatre épices ( gingembre, bergamote, cannelle, girofle)
Mettez tout dans une casserole à ébullition, puis à feu doux pendant environ 20 minutes. Servez chaud! ♥

You Might Also Like

0 commentaires