Personal Best At Thrusters

so yummy!! the pastas are Konjac Shirataki which are only 19kcal/100g !! Yesterday I did a cardio session much more than a stre...




so yummy!! the pastas are Konjac Shirataki which are only 19kcal/100g !!
Yesterday I did a cardio session much more than a strength session. I started with 30 cardio on the spin bike then only did thrusters. It went like that: // Hier, ma session a plus ressemblé à de la cardio qu'à un entrainement de force. Après 30 minutes sur le vélo, je n'ai fait que des thrusters. La sessio s'est déroulée comme cela:

Thrusters - 15 KG barbell / 20 reps / 5 sets
Thrusters - 20 KG barbell / 15 reps / 5 sets
Thrusters - 25 KG / 8 reps / 3 sets (personal best!)

I could honeslty have done more than 8 reps @ 25kg but it was the first time I managed to bring the bar overhead at that weight so I was super happy. Then I went back on the spin bike for another 30 mins. And in the evening I felt my knee joints were "tired" kinda, so I was glad not to have pushed it up to 30kg. // J'aurai pu honnêtement faire plus que 8 reps à 25kg mais c'était la première fois que je trouvais le mouvement nécessaire pour amener la barre au-dessus de ma tête donc j'étais déjà contente. Après cela j'ai fait encore 30 min de cardio sur le vélo. Le soir, j'ai eu un peu mal aux jointures des genoux et hanches donc je me suis félicitée de ne pas avoir été trop gourmande!

I looove thrusters. I love the fact that in the upward movement, you get to feel this inner stregth coming from the feet straight to the arms to push the bar, and in the downward movement, you have to resist with your legs to the weight  coming down fast. It works you legs and bum, but also your core and arms!! It's really a good basic exercise  to improve overall body's fitness level. // J'adoooore les thrusters. J'adore le fait qu'il faut sentir la puissance des genoux jusqu'aux bras pour pousser la barre bien haut, et qu'il faut résister et repousser le poids lors de la descente. Ça travaille les jambes et fessiers, mais aussi les abdos et les bras! C'est un exercice basique mais efficace pour améliorer sa forme!

So my new goals is to bring it to 50kg overhead, twice what I've done! I think I'll be able to bring it to 30kg at least during the next sesh and then I will conquer the iron... ;) // Donc mon tout nouvel objectif, sachant que j'ai concentré mes sessions sur le haut du corps pour rattraper mon retard, c'est de réussir à 50 kg! je suis sûre de pouvoir le pousser à 30kg pour la prochaine session ;)

Loads of Love 
♥ ♥ ♥ ♥

You Might Also Like

0 commentaires