Booty Attack !

Yay! booty's done for the week! Wait.... Lifting session booked for Saturday ? (oops!). Today I was glad to have a check on My Workout ...

Yay! booty's done for the week! Wait.... Lifting session booked for Saturday ? (oops!). Today I was glad to have a check on My Workout Diary and see that I had to hit glutes! I was so ready for arms though. But you gotta do what you gotta do right? so I did glutes, I kept the weights low and used a fitband to add resistance. 
As I am still sore in both my legs from Tuesday bodyweight cardio workout, I decided to really concentrate on feeling the muscle work, and fit bands do a great job! You can perform slow, yet very controlled movements and challenge your body! I usually never get sore in the butt, even when I lift, so I take advantage of this soreness to push the muscle/mind connection to its maximal level and BABY, IT BURNS. Don't hesitate to have a look on my Instagram account (@fitsporate.beyondlimits) ! Stay healthy ♥

// Oui! Fessiers terminés pour la semaine! Attendez... Session charges lourdes prévue pour samedi ? (oops!). Aujourd'hui, j'étais soulagée de voir sur mon Journal Intime du Sport que c'étais jour des fessiers! Bien que j'avais envie de faire les bras. Mais bon, il faut ce qu'il faut ! J'ai donc fait les fessiers, en gardant des charges légères et une fitband pour ajouter un peu de resistance.
Comme je suis encore pleine de courbatures dans les jambes après l'entraînement de Mardi, j'ai décidé de me concentrer sur la connexion au muscle, et les fitband sont géniales pour ça! Vous pouvez faire des mouvements lents, contrôlés, et votre corps est challengé! J'ai rarement de courbatures aux fesses, donc j'ai profité d'en avoir pour pousser la connexion au niveau maximal et MON DIEU, CA BRULE. N'hésitez pas à jeter un œil à mon compte Instagram ! Restez sains ♥

BOOTY ATTACK!

Legs extension with fitband / 10 reps / 4 sets (each leg/chaque jambe)
Donkey kicks with fitband / 15 reps / 4 sets (each leg/chaque jambe)
Glute bridge / 20 reps / 4 sets (different variations)
Fire Hydrants with fitband / 10 reps / 4 sets (each leg/chaque jambe)

Hip thrust / 15 kg / 15 reps + 15 sec hold on top (+15 sec gainage) / 4 sets









You Might Also Like

0 commentaires