Monday Warm-Up

Oh Monday, I've been missing you like... no, I haven't been missing you. I like to take my week-ends off from training, or at least...

Oh Monday, I've been missing you like... no, I haven't been missing you. I like to take my week-ends off from training, or at least Sunday, and I had a very good one yesterday for my sister's birthday. But sunday food calls for monday sweat! 

I work out all week long and I like to start my week right with minimal weights, bodyweight exercises, and focusing on my weakest points/zones. So today I won't explain my session and describe it as it was chaotic, I didn't count any rep or sets and focused on:

1- Connecting my mind to the muscle, and deeply feel it work, for every single rep
2- Go beyond the burn and "warm up" my weakest zones to prepare them for the week
3- Work my olympic lifts with minimal weights to get the technique close to perfect (lol)
4- Work more on my upper body/arms
5- Try and get better at handstand (headstand is totally ok but somehow I get scared of handstands)

Take the week easy, and don't put to much pressure on your beautifully rounded shoulders ;) Take this first day of the week as a mental preparation for your upcoming goals, don't ask too much from yourself. If you want to be efficient all week long, you have to schedule your workouts in a clever way! I add the weights as the week goes by and finish on friday with my maximal weightlifts and PR attempts !!

// Oh Lundi, tu m'as manqué... Ou plutôt pas du tout. J'aime me reposer pendant les week-ends, ou du moins le dimanche. D'ailleurs j'en ai passé un très bon hier pour l'anniversaire de ma sœur. Mais les repas du dimanche font les entrainements du lundi!

Je m'entraine chaque jour de la semaine et j'aime commencer cette semaine avec des poids minimum, exercices au poids de corps, et le travail de mes zones faibles. Donc aujourd'hui, pas de description de la séance qui était chaotique, je n'ai compté aucune rep ou set et je me suis concentrée sur:

1- Connecter le cerveau au muscle, et le sentir travailler à chaque répétition
2- Surpasser la douleur et "échauffer" mes zones faibles pour les préparer à la semaine
3- Travailler mes soulevés olympiques
4- Travailler plus le haut du corps/bras
5- Essayer de m'améliorer au handstand (le headstand est ok mais j'ai peur du handstand !! )

Prenez votre semaine du bon côté, ne mettez pas trop de pression sur vos jolies épaules ;) Prenez ce premier jour comme une préparation mentale pour vos objectifs futurs, n'exigez pas trop de vous-même. Si vous voulez être efficaces toute a semaine, vous devez organiser vos séances de manière réfléchie! J'ajoute du poids au fur et à mesure de la semaine pour finir le vendredi avec mes poids maximaux et mes essais de PR!!












You Might Also Like

0 commentaires