MY NEW WORKOUT SCHEDULE - MON NOUVEAU PROGRAMME D'ENTRAINEMENT

When I first thought about my resolutions this year, I thought about the things I knew I could improve in every single aspect of m...




When I first thought about my resolutions this year, I thought about the things I knew I could improve in every single aspect of my life. Including fitness. I used to train depending on my favorite body zones and current mood. As a result, I almost never trained upper body, arms or abs, because these were zones I suck at so I wasn't motivated to hit them regularly. 
So at the end of year 2015 I set up a schedule (not exercises, just body parts) to force myself and train every zone each week ! the programm is set up like following:
DAY 1: Chest, Shoulders, Triceps
DAY 2: Back, Biceps
DAY 3: Glutes, Abs
DAY 4: Shoulders, Biceps
DAY 5: Back, Legs, Abs
I spend about 30 min per zone and always change my exercises/order, and check last session weights and reps to improve and go heavier :) I also have two days of rest that I can take whenever I feel like it without exceding two/week. If you too have trouble getting whole body training throughout the week, then this could really help you as it helped me! As you can see on the picture above, progress is slow but never stops! Be your own motivation ♥ (PS: and this is my newest workout video from this morning, please check and share!)

// Quand j'ai réfléchis à mes bonnes résolutions de l'année, j'ai pensé à toutes les choses qui étaient perfectibles dans chaque aspect de ma vie. Y compris le sport. Avant je m'entrainait selon mes zones préférées et selon mon humeur. Au final je zappais le haut du corps au maximum, les bras et les abdos, parce que ce sont des zones que j'ai du mal à bien travailler et que j'évitais donc religieusement. 
Don fin 2015, pour repartir sur de bonnes bases et éviter les déséquilibres, j'ai mis en place mon programme (pas des exercices, juste les zones) qui me force à travailler mes zones faibles chaque semaine ! Le programme est constitué comme suit:
JOUR 1: Poitrine, Epaules, Triceps
JOUR 2: Dos, Biceps
JOUR 3: Fessiers, Abdos
JOUR 4: Epaules, Biceps
JOUR 5: Dos, Jambes, Abdos
Je passe environ 30 min par zone et change toujours mes exos/leur ordre, et je regarde mes poids et reps de la dernière séance pour augmenter la charge et m'améliorer :) J'ai aussi deux jours de repos que je prends quand je le souhaite, sans jamais dépasser deux par semaine. Si vous avez aussi du mal à bosser tout le corps pendant la semaine, cela peut vraiment vous aider comme ça m'a aidé! Comme vous pouvez le voir sur la photo au dessus, le progrès est lent mais ne s'arrête pas! Soyez votre propre motivation ♥ (PS: et voici ma dernière vidéo du training de ce matin, regardez et partagez!)

You Might Also Like

0 commentaires