820 Reps Later...

Monday! Gotta love new weeks and fresh starts ... After yesterday's hot bath and the late night carbs, my mind and body was r...


Monday! Gotta love new weeks and fresh starts ... After yesterday's hot bath and the late night carbs, my mind and body was ready to move a little so I got in a session I prepared about squats and abs :) I've really been into new moves lately and some of the exercises below were my very first time (front squats and oblique squat to be more precise) My session was the following:

- 90° Squat / 30 reps / 4 sets
- One Leg Lunge / 15 reps / 3 sets
- Plié Squat with 5 kg plate / 20 reps/ 3sets
- Front Squat @ 16 kg / 20 reps / 3 sets
- Lateral Leg Raise with 5 kg plate / 10 reps each / 5 sets
- Glute Bridge with 5kg plate / 25 reps / 3 sets
- Oblique Squat / 20 reps / 3 sets
- Diamond Sit-up / 30 reps / 2 sets
- Russian Twist with 5 kg plate / 50 reps / 3sets
- Touching Heels / 30 reps / 3 sets

I haven't lift very heavy lately because, as you guys now know, I am moving from my appt to my boyfriends' and I've only taken a couple of plates yet so .... But I tried to compound by doing a lot of reps and a lot of exercise to really get sweaty!


// Lundi!! On aime les semaines à peine commencées et les nouveaux départs... Après le bain chaud d'hier et les glucides du soir, mon esprit et mon corps étaient prêts à bouger un peu donc j'ai fait une session que j'avais déjà préparé à l'avance avec squats et abdos! Je suis vraiment à la recherche de nouveaux exos et certains des exercices ci-dessous sont mes premiers essais ( squat barre devant, et squat obliques pour être plus précise) Ma session était la suivante:

- Squat à 90°/ 30 reps / 4 sets
- Fente à 1 jambe / 15 reps / 3 sets
- Plié Squat avec 5 kg / 20 reps/ 3sets
- Squat barre devant @ 16 kg / 20 reps / 3 sets
- Lever de jambe latéral avec 5 kg / 10 reps each / 5 sets
- Relevé de bassin 5kg / 25 reps / 3 sets
- Oblique Squat / 20 reps / 3 sets
- Relevé de buste "diamant" / 30 reps / 2 sets
- Torsion Russe avec 5 kg / 50 reps / 3sets
- Toucher de talon / 30 reps / 3 sets

Je n'ai pas soulevé très lourd ces derniers temps car, comme vous le savez maintenant, je déménage de mn appartment à celui du chéri, et je n'ai pris que quelques disques pour l'instant... Mais j'essaie de compenser en faisant beaucoup de reps et suer un peu! 

You Might Also Like

0 commentaires