Shoulder Press : Video

I am sorry for those of you who daily come here to visit and read new posts as I haven't blogged since last friday I believe? Guess I ne...

I am sorry for those of you who daily come here to visit and read new posts as I haven't blogged since last friday I believe? Guess I needed some time off to relax, spend time with lovable people and really indulge lol . I worked out anyway on monday and tuesday ! Today I focused on lifting more weights overhead, but I still need to improve my form... at least I managed to lift 34kg (75lbs). After 3 years of fitness and weightlifting, you guys must wonder why I haven't lift such weights a long time ago. The reason is that I really put the focus on my legs, and as I wasn't able to lift more than 20kg with my arms (then i'd put the bar on my shoulders to squat), I couldn't squat more than 20kg either. I don't have a squat rack to pick the weights directly on my shoulders so I squat what I can lift from the floor!

I also did some rope jumps but after about 400 jumps I start  to feel the pain in my leg, I don't know why but then I have to wait for a couple of hours to get rid of the pain. So I am not gonna do any rope jump for a while and let my leg recover!

// Je suis désolée pour ceux d'entre vous qui passent ici tous les jours, car je n'ai pas posté depuis samedi dernier il me semble? Une pause était nécessaire, j'ai passé du temps avec des gens adorables et je me suis laissée un peu aller lol. J me suis quand même entrainée lundi et mardi! Aujourd'hui, je n'ai fais que m'entrainer à soulever plus lourd au dessus de ma tête, mais la forme reste à améliorer... Au moins j'ai réussi à soulever 34 kg (75lbs). Après 3 ans d'entrainement fitness et poids vous devez vous demander pourquoi je n'ai pas atteint ces résultats plus vite dans mon parcours. La raison c'est que je ne me concentrais que sur les jambes, et je ne soulevais pas plus de 20kg avec mes bras (puis je plaçais la barre pour les squats), donc je ne squattais pas plus de 20kg non plus. Je n'ai pas de rack donc je ne place pas les poids directement sur mes épaules, je dois soulever mes poids au sol!

J'ai aussi fais de la corde à sauter pour le cardio mais après 400 sauts j'ai commencé à sentir une douleur dans ma jambe. Je ne sais pas pourquoi mais il faut que j'attende au moins 2 heures pour que la douleur parte. Donc pour moi, plus de corde pendant un moment le temps que ça se répare!

Yesterday's dinner // Dîner d'hier

@ 26 kg 
@ 22 kg 

@ 34 kg


 

You Might Also Like

0 commentaires