At-Home Ab Session (No Weights Needed!)

add me on snapchat @morganethomas21 Hey everyone! Today's morning session was tough cause I felt like I would throw up at the v...


add me on snapchat @morganethomas21
Hey everyone! Today's morning session was tough cause I felt like I would throw up at the very beginning and at the very end!! But I liked it very much and I need to emphasize on my ab zone so I can get a overall toned and firm body. I haven't added any cardio to this session, but if you feel inspired, feel free to add 20-30 min of steady state cardio or some HIIT ! Anyway, the session went like this:

Diamond Sit-ups/ 20 reps
// superset //
One Leg Raise Plank / 20 reps (10/side)
Repeat x 3

Side Oblique Crunch / 10 reps each side /4 sets
Mountain Climbers / 30 reps / 3 sets
Toe Toucher / 30 reps / 4 sets
Diamond Sit-ups/30 reps / 3 sets
Bicyles Crunch / 40 reps / 3 sets
Leg raise / 20 reps (very slowly) / 3 sets

The session takes about 45 minutes to complete depending on how much rest you take. After that I took some abs pictures because I see progress in here too, and had breakfast!! As all my protein pancakes' been eaten by little monsters, I also made some again and then we went to the beach (... Is that a routine?! ) Now I'm here writing it all down before I get black rice and meat to stuff my mouth til I pass out and wake up again tomorrow :)

//Salut tout le monde! La session de ce matin était rude parce que j'avais envie de vomir tout au début, et tout à la fin! Mais j'ai vraiment apprécié sachant que je dois mettre l'accent sur la zone abdominale afin d'être ferme et tonifiée partout. Je n'ai pas ajouté de cardio à cette session, mais si elle vous inspire, vous pouvez ajouter 20-30 min de cardio à rythme modéré ou un peu de HIIT! Bref, la session ressemblais à ça:

(cliquez sur les noms des exercices plus haut pour voir apparaître leur images)

La session prend environ 45 minutes à compléter, selon les temps de pauses que vous prenez! Après ça j'ai pris quelques "selfie-abdos" parce que je progresse de ce coté là aussi, et après petit-dèj! Comme on a mangé tous mes pancakes, j'en ai cuisiné d'autres, et après nous sommes partis à la plage (.... ça ressemble à une routine ça, non?) Maintenant je suis là, assise à l'écrire avant que j'aille me mettre du riz noir et de la viande plein la panse et après je vais m'évanouir de sommeil jusque demain matin :)

You Might Also Like

0 commentaires