Protein Pancakes + Macros

 Second post for today 'cause after all the sweat I cooked pancakes again for my man's son. I slightly put more lupin flour, which...

 Second post for today 'cause after all the sweat I cooked pancakes again for my man's son. I slightly put more lupin flour, which changed the macros of the recipe. Once the batter is finished, I added about 1 and a half glass of water to make the whole thing more liquid, but you have to cook it straight away before the batter thickens again. With this you can make 17 pancakes, so I calculated the macros in function of this number. But I know the pan sizes may vary so I put here the macros for the whole recipe, and for each pancake!

Ingredients:
125 gr lupin flour
125 gr  wheat flour
45 gr butter (for the pan)
4 eggs
50 cl milk
Total kcal: 1755.75, (for 1: 103 kcal)
carbs: 130.25, (for 1: 7.6 g)
fat: 80.75, (for 1: 4.7g)
protein: 107.75 (for 1: 6.3g)

I think the taste is very close to the regular recipe, but somehow the texture is more... bready ?! But I find the macros a little more interesting with this combination :)







//Deuxième post du jour parce qu'après toute cette sueur j'ai cuisiné des crêpes pour le fils de mon homme. J'ai légèrement mis plus de farine de lupin, ce qui a changé les macros de cette recette. Quand la pâte est faite, j'ai ajouté 1 verre et demi d'eau pour rendre le tout plus liquide, mais vous devez cuisiner directement pour ne pas que la pâte ré-épaississe. Avec ça vous pouvez faire 17 crêpes, donc j'ai calculé les macros à partir de ce chiffre. Mais comme je sais que les poêles sont de taille différentes, je met les macros pour la recette complète en plus des portions!


Ingredients:
125 gr farine de lupin
125 gr farine de blé
45 gr de beurre (pour la cuisson)
4 oeufs
50 cl de lait
Calories totales: 1755,75 (pour 1: 103kcal)
glucides: 130,25, (pour 1: 7,6g)
matières grasses: 80,75, (pour 1: 4,7g)
protéines: 107,75 (pour 1: 6,3g)

Je pense que le goût est très proche de la recette originale, mais la texture est plus... moelleuse ?! Mais de l'autre côté je trouve les macros plus intéressante avec cette combinaison :)

You Might Also Like

0 commentaires